KRONÄGG
Uppdaterad visuell identitet
I 90 år har Kronäggs gårdar levererat ägg till de svenska matborden, och är därmed ett av Sveriges mest anrika ägg-varumärken. Idag känner många igen den röd-gula logotypen, och förknippar den med hög kvalitet och god djurhållning. Vi fick uppdraget att uppdatera deras grafiska övriga grafiska identitet, och vi valde att ta avstamp i deras stolta historia. Den klassiska logotypen fick nytt liv genom att spela huvudroll i ett mönster som blir bärande i den nya grafiska identiteten. Prickarna symboliserar de ängar och åkrar som ger föda åt hönorna.
![Kronagg_1](https://usercontent.one/wp/fabagency.se/wp-content/uploads/2022/11/Kronagg_1-1-scaled.jpg)
![FAB_blogg_Kronagg_Some](https://usercontent.one/wp/fabagency.se/wp-content/uploads/2022/11/FAB_blogg_Kronagg_Some.jpg)
![Swipe_inlagg7](https://usercontent.one/wp/fabagency.se/wp-content/uploads/2022/11/Swipe_inlagg7.jpg)
![Swipe_inlagg4](https://usercontent.one/wp/fabagency.se/wp-content/uploads/2022/11/Swipe_inlagg4.jpg)
![Kronagg_22](https://usercontent.one/wp/fabagency.se/wp-content/uploads/2022/11/Kronagg_22-scaled.jpg)