BORÅS ELHANDEL
Kommunikationskoncept
Vi har kommit till en punkt när vi alla måste börja ställa om till ett mer hållbart sätt att leva. De flesta av oss vill, men det är inte alltid så lätt att veta hur. Som tur är finns det dom som förenklar för oss, och det blev grunden för Borås Elhandels nya kommunikationskoncept.

Vi lever i en tid då vi använder mer energi än någonsin, samtidigt som vi står inför enorma klimatutmaningar. En trygg och säker elleverans är helt avgörande idag, både hemma, på jobbet, och i viktiga samhällsfunktioner. Som energibolag har Borås Elhandel en viktig roll i att skapa ett samhälle som håller för nästa generation, genom fossilfri el men också genom solcellslösningar, laddboxar för elbilar och andra innovativa lösningar som uppmuntrar till att leva mer hållbart. 

Vi fick i uppdrag att ta fram en ny grafisk identitet, inklusive ny logotyp, samt ett nytt kommunikationskoncept som speglar Borås Elhandels position och de värden man tillför sina kunder idag som en nära, engagerad och personlig partner.

Vi landade i ett värdedrivet koncept, som stöds av Borås Elhandels tjänster och produkter – som på olika sätt gör det lite lättare att leva hållbart. “Det ska vara lätt att leva hållbart” är både ett kundlöfte och en drivkraft för Borås Elhandel att fortsätta uppmuntra till hållbara val i alla delar av sin verksamhet, i stort och smått, nu och i framtiden.