Lätt att handla rätt!
För ett tag sedan kunde vi stolt meddela att Mat.se har valt att inleda ett samarbete med FAB Agency. En månad senare rullar en kampanj på spårvagnar, tåg, bussar och på digitala skärmar i Göteborg och Stockholm, med Mat.se’s nya kommunikationskoncept ”Lätt att handla rätt” samt ett uppdaterat grafiskt uttryck. Allt signerat FAB Agency!
Det har varit några roliga och intensiva veckor där vi har djupdykt i rapporter och undersökningar angående svenskarnas konsumtionsbeteende när det gäller att handla mat på nätet, samt ett spännande kreationsarbete för att hitta ett sätt att matcha dessa insikter med Mat.se’s erbjudande och kärnvärden.
Vi landade i det dubbelbottnade uttrycket ”Lätt att handla rätt”, där vi har tagit fasta på Mat.se’s stora hållbarhetsfokus som gör det lätt att handla rätt ur ett etiskt perspektiv, men också hur appen med sina smarta funktioner hjälper till att handla det man verkligen vill ha – utan att glömma något och utan att få med sig sånt som man är sugen på när blodsockret dippar.
Fler roliga projekt är på gång!